مزرعه ی سبز
انجمن علمی مهندسی کشاورزی پیام نور دزفول 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

چت باکس


عملیات کشاورزی این ترم جذابیت خیلی خاصی برای بچه های علوم کشاورزی داشت.به این دلیل که  خود دانشجویان محصولاتشان را کشت و برداشت کردند.

دانشجویان کشاورزی صمیمانه از زحمات زیادی که استاد قمر زاده در طول این ترم  کشیدند تشکر می کنند.

 

 

[ پنج شنبه 28 دی 1391 ] [ 9:58 ] [ نگار رحم خدا ]

 

باسمه تعالي

دکتر محمدحسن جعفری صیادی  رتبه اول فارغ التحصیلان دكتري تخصص (PhD) و دوره كارشناسي، رتبه دوم آزمون دکتری تخصصي، رتبه سوم کنکور سراسری کارشناسی ارشد و رتبه سوم کل فارغ التحصیلان دانشکده كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه گيلان می باشد. و دكتري تخصص (PhD) خود را از دانشگاه تهران (با گرايش تخصصي ژنتيك و بيوتكنولوژي علوم جنگل) دريافت نموده‌ است. و پايان نامه خود را در زمينه تنوع ژنتيكي با همكاري بانك ژن ملي گياهي كشور به پايان رسانده و نزديك به 10 سال است كه دفتر موزه تاريخ طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست بصورت قراردادي به عنوان معاونت بخش هرباريوم (در زمينه سيستماتيك گياهي) همكاري داشته‌ام و عضو كميسيون بين المللي مناطق حفاظت شده جهان (WCPA)، هيات داوران فصلنامه محيط زيست و مجله علمي-پژوهشي جنگل و صنوبر و دومين همايش ملي انرژي هسته‌اي و كاربرد آن در بخش كشاورزي بوده و در چندين (بيش از 11) كارگاه آموزشي مدرس زمينه‌هاي مرتبط با گياه‌شناسي و بانك ژن گياهي بوده و در كميسيون‌ها و شوراهاي ملي تخصصي كشوري همانند ستاد توسعه ملي زيست فناوري، شوراي ملي ايمني زيستي، كميته تخصصي كميسيون زيربنايي صنايع و محيط زيست هيات دولت، كميته تخصصي آزمايشگاههاي معتمد سازمان حفاظت محيط زيست و .. نماينده سازمان حفاظت محيط زيست بوده‌و بواسطه علاقمندي بسياري از نقاط محيط طبيعي كشور را مورد بازديد قرار داده است.و دروس گياه‌شناسي، درختان و درختچه‌هاي ايران، جنگلكاري و جنگلداري را در دانشگاه تدريس می نماید.

 

                                                                   

 

[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 20:0 ] [ نگار رحم خدا ]

سلام مجدد به مخاطبین مزرعه ی سبز ،متن گزارش کار غرفه ی دانشجویان کشاورزی پیام نور دزفول در دانشگاه صنعتی جندی شاپور رو براتون گذاشتم. امیدوارم از مطالعش لذت ببرید.

بسمه تعالی

با سلام خدمت مدیریت نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

 در هفته ی پژوهش  دانشجویان انجمن کشاورزی سعی کردندمطالب و وسایل و تجهیزاتی از تمامی گرایش های این رشته در دانشگاه شامل مهندسی مدیریت و آبادانی روستا،مهندسی اقتصاد کشاورزی،مهندسی آب و خاک،مهندسی منابع طبیعی،مهندسی علوم و صنایع غذایی،مهندسی ترویج و آموزش  کشاورزی را به نمایش بگذارند.

این وسایل  و تجهیزات اعم از بذرهای اصلاح شده ی(بذرهایی که  بر روی آن ها آزمایش انجام داده شده است) انواع گیاهان مانند ذرت،گندم،جو،شبدر،ماش،کلزا،پنیرک،بادام زمینی و...که در ارقام مختلف نشان داده شد.

همچنین انواع گیاهان زینتی و نهال برخی درختان به عنوان نمادی از یگ گلخانه به نمایش گذاشته شد.از قبیل گیاه زینتی تیویتیا،انگور،انار،انجیر،زیتون،نارنج،انجیرمعابد،انجیر بنگالی،شمشاد اهوازی،توت،گل محمدی،فلوس،کانی کارپوس،اکالیپتوس،خرزهره،کهور، و ... وجود داشت.

انواع وسایل مربوط به قطعات داخلی موتور به عنوان نمادی از ماشین آلات کشاورزی و نیز وسایل باغبانی از قبیل اره تره بری و قیچی باغبانی و هم چنین یک عدد دستگاه GPS (کار:برای تعیین مساحت زمین های کشاورزی و نقطه یابی)در نمایشگاه  به نمایش گذارده شد.

دانشجویان کشاورزی سعی کردند با درست کردن ماکت یک زمین کشاورزی به صورت جوی و پشته علاقه ی بازدیدکنندگان را به چگونگی کاشتن گیاهان جلب کنند.

انواع گیاهان دارویی مثل گل گاوزبان ،برنجاسب،آویشن،تره کوهی،چای سبز،چای کوهی،گل ختمی، و هم چنین انواع دانه های روغنی از قبیل کنجد و گردو،کلخنگ محلی و ... نیز در این غرفه وجود داشت.

انواع میوه ها از قبیل میوه ی درختی تمرهندی،ازگیل و کلم بروکلین  و دیگر انواع میوه ها که برای بازدید کنندگان از جذابیت خاصی برخوردار بود  استفاده شد

همچنین انجمن کشاورزی با ارائه ی انواع تخم های خوراکی از قبیل تخم اردک،بلدرچین،مرغ و ... سعی بر این داشتند تا نمادی از ارتباط دامپروری و کشاورزی را نشان دهند.

انواع پوسترهای مربوط به عکس گیاهان وتوضیح بعضی از گیاهان و عکس هایی رنگی از انواع مختلف ادوات کشاورزی از قبیل قطعات مختلف دیکس نیز در این غرفه ارائه شد.همچنین تابلوهای زیادی در این غرفه که توسط خود دانشجویان  درست شده بودند و شامل موارد مفیدی از قبیل خواص میوه ها،خواص سبزی ها ،خواص گیاهان دارویی و موارد مربوط به بیماری های گندمی  و توضیحاتی در مورد خاک ،آفات ،حشرات مفید در کنترل بیولوژیک و احادیث اهل بیت در مورد کشاورزی و تابلوی چگونگی روش خشک کردن گیاهان بدون تغییر رنگ به نمایش گذاشته شد.

هم چنین انواع کتاب ها و نشریه های مختلف در مورد کشاورزی اعم از نشریه های برنج کاری ،نشریه ترویجی اسفناج ،نیشکر و کتب مربوط به اقتصاد کشاورزی و غیره نیز وجود داشت.

کار دیگری که توسط بچه های کشاورزی صورت پذیرفت تابلوی گیاهان خشک شده بود که توسط خود دانشجویان کشاورزی،این گیاهان خشک شده بودند.دفترچه ی گیاهان خشک شده نیز در این غرفه توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

همچنین بروشوری که دانشجویان انجمن کشاورزی پیام نور دزفول  طراحی کرده بودند در این نمایشگاه طرفداران زیادی داشت.

این خلاصه ای از فعالیت های دانشجویان انجمن کشاورزی پیام نور دزفول بود که سعی کردند با توضیحات کامل و اطلاع رسانی در مورد مسائل کشاورزی فضای علمی خوبی برای بازدیدکنندگان به وجود بیاورند.

اینم عکس هایی از شرح حال غرفه

البته این عکس بالا مال غرفه ایه که تو دانشگاه خودمون (پیام نور دزفول)زدیم

انواع نهال های درختان و داروها گیاهی

 ماکت زمینه به صورت جوی و پشته

نمای داخلی غرفه

گل رز هلندی

 

 

 

 

 

[ شنبه 16 دی 1391 ] [ 18:44 ] [ نگار رحم خدا ]

هفته ی پژوهش با همه ی تلخی هایش، شیرینی خاص خودش را داشت.دراین هفته از غرفه های برتر در دانشگاه پیام نور مرکز دزفول دعوت به عمل آمد تا در دانشگاه دولتی صنعتی جندی شاپور دزفول غرفه های خود را برپاکنند.دانشجویان کشاورزی پیام نور دزفول هم که در دانشگاه خود رتبه ی اول را کسب کرده بودند سعی کردند در آنجا نیز هم سنگ تمو م بگذارند...

 


برچسب‌ها: هفته پژوهش,
[ چهار شنبه 6 دی 1391 ] [ 19:57 ] [ نگار رحم خدا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه ی مخاطبین وب مزرعه ی سبز... حرفی ندارم جز آرزوی سرسبزی امیدهایتان... ویک دنیا سپاس به خاطر حضور سبزتان... دبیر انجمن کشاورزی
آرشيو مطالب
خرداد 1395
ارديبهشت 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 تير 1394 خرداد 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 دی 1391
امکانات وب