مزرعه ی سبز
انجمن علمی مهندسی کشاورزی پیام نور دزفول 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

چت باکس


 

مثالی کوتاه از اهمیت سوره توحید

در نماز بعد از سوره حمد باید یکی از سوره های قرآن خوانده شود که نماز گزار میتواند هرسوره ای را انتخاب کند(جز  چهار سوره ای که سجده واجب دارند) اما در میان سوره ها سوره توحید ترجیح دارد و لذا در روایات به ما سفارش شده است در هر شبانه روز لااقل در یکی از رکعت های نمازتان این سوره را بخوانید تا از نمازگزاران واقعی باشید. 

سعد بن معاذ یکی از یاران و سرداران لشگر رسول خدا(ص) بود که قبرش در قبرستان بقیع مدینه است.در تشییع جنازه او پیامبر(ص) پا برهنه شرکت کرد و فرمود:نودهزار فرشته از آسمان برای تشییع سعد آمده اند.

پیامبر(ص) از جبرئیل پرسیدند:دلیل نزول تو و این همه  فرشته برای تشییع جنازه سعد بن معاذ چیست؟ جبرئیل فرمود:اودر هر حال چه ایستاده، چه نشسته، چه سواره و چه پیاده سوره((قل هو الله احد)) میخواند.

 گرچه این سوره کوچک است اما محتوای آن بسیار بالاست،چنانکه امام سجاد(ع) می فرماید:خداوند چون میدانست در آینده افراد دقیق و عمیقی پیدا می شوند این سوره و همچنین آیات اول سوره حدید را نازل کرد.

منبع:کتاب نماز

تالیف:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

[ دو شنبه 30 دی 1392 ] [ 9:45 ] [ نگار رحم خدا ]

تمام پنجره های عالــــم را خواهم شکست

اگر بـــدانم غروب را با دلگیری به تماشا نشسته ای

[ شنبه 28 دی 1392 ] [ 9:43 ] [ نگار رحم خدا ]

[ شنبه 28 دی 1392 ] [ 9:36 ] [ نگار رحم خدا ]

از روز شنبه مورخ 16/9/92 الی پنج شنبه 21/9/92 نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور مرکز دزفول در محل مرکز رشد برگزار گردید. در غرفه(3) نمایشگاه هفته پژوهش دانشجویان عضو انجمن علمی مهندسی کشاورزی، آخرین دستاوردهای پژوهشی، علمی و تحقیقاتی دانشجویی و همچنین مقالات و کتب تالیفی اساتید محترم گروه مهندسی کشاورزی را نمایش دادند و ضمن اینکه مسئولین غرفه درحین بازدید علاقمندان توضیحات کامل و مفیدی نیز ارائه می داند، برنامه های متنوعی دیگر به شرح زیر داشتند که مورد توجه و استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت :

1- ارائه انواع مختلف بذر گیاهان و بروشور خواص دارویی و غذایی این گیاهان، با ارائه نمونه هایی از این گیاهان،
2-ساخت ماکت زمین کشاورزی با جوی و پشته وسایر مشخصات و ماکت آب و هواشناسی( چرخه آب)،
3-ارائه تابلو های هرباریوم (تابلوی گیاهان خشک و جانوران خشک)،
4- ارائه انواع میوه و سبزیجات و نمونه درخت ها و درختچه های آن بمنظورمعرفی

 گیاهان و خواص هر کدام،
5- ارائه انواع  کود وسموم دفع آفات نباتی مورد استفاده در کشاورزی و پوسترهایی از انواع آفات کشاورزی،
6-سازه ماکارونی یا پل ماکارونی و ماکت ساختمان مدرسه،  
7-ارائه تابلوهای چوبشناسی نمونه هایی از چوب های سالم و بیمار درختان منطقه .
8-ساخت جعبه های نجات تخم مرغ و برپایی مسابقه نجات تخم مرغ،
9- ارائه پایان نامه ها و کتاب های آموزشی مرتبط با رشته کشاورزی بخصوص منابع کارشناسی ارشد و انواع نشریات رایج کشاورزی و دامپروری، ارائه انواع تجهیزات و ماکت ماشین آلات کشاورزی و وسایل باغبانی ودستگاه gps،
10- ارائه انواع تخم پرنده مانند تخم بلدرچین و اردک به عنوان نمادی از دامپروری در منطقه.
11- اعضای انجمن با نصب تراکت، توزیع بروشور و مقالات به معرفی انجمن و گرایش های رشته خود پرداخته و با توزیع فرم ثبت نام اقدام به عضوگیری برای انجمن نمودند.

[ چهار شنبه 25 دی 1392 ] [ 10:21 ] [ نگار رحم خدا ]

در کشاورزی ارگانیک آب توسط مواد شیمیایی آلاینده مانند کودهای مصنوعی، آلوده نمی گردد‏‎.‎
‎•‎تعادل اکوسیستم و حاصلخیزی خاک حفظ شده و فرسایش خاک نیز تا 50 درصد کاهش می یابد. چرا که در کشاورزی ارگانیک از ‏روشهایی چون کمترین میزان شخم زدن، کودهای بیولوژیکی، تناوب کشت مناسب، پوشش گیاهی و غیره استفاده می شود. با این روش ‏خاک بعنوان یک اکوسیستم کامل و سالم به راحتی می تواند خود را احیا نموده و به رشد محصولات کمک کند‏‎.‎
‎•‎تنوع زیستی در زمینهای زراعی ارگانیک به علت عدم استفاده از سموم آفت کش و علف کش، 57 درصد بیشتر است‏‎.‎
‎•‎کشاورزان در معرض سموم و آلاینده های کمتری قرار می گیرند‏‎.‎
‎•‎تحقیقات 76 محقق کشورهای مختلف نشان داده که کشاورزی ارگانیک باعث بهبود چرخه غذایی از باکتریها تا پستانداران می گردد. ‏زیرا کشاورزی ارگانیک با حیات وحش بصورت دوستانه برخورد می کند و از مواد شیمیایی و سموم استفاده نمی کند‏‎.‎
‎•‎در این نوع کشاورزی با استفاده از عملکردهای اکولوژیکی طبیعی می توان تولید را افزایش داده و خاک و محصولات را در برابر ‏آفات و بیماریها مقاوم نمود‎.‎
‎•‎با استفاده از روشهای متعدد حفظ رطوبت خاک، در کشاورزی ارگانیک از آب کمتری استفاده می شود‏‎.‎
‎• ‎با بهبود جانوران مفید خاک و تخمیر مواد آلی، بافت خاک بهبود یافته و باروری خاک افزایش می یابد، و میزان مواد مغذی بیشتری ‏به خاک داده می شود. به همین دلیل فرسایش خاک کم شده و تنوع زیستی خاک افزایش می یابد‎.‎
‎•‎از آلودگی های ناشی به هنگام تولید کودهای شیمیایی از مواد نفتی جلوگیری می شود‏‎.‎
‎• ‎بطور کلی می توان گفت که کشاورزی ارگانیک با اکولوژی هماهنگ است و باعث تثبیت بافت خاک، حفظ چرخه آب، چرخه کربن، ‏چرخه مواد غذایی و آلودگی کمتر زمین می شود‏‎

[ چهار شنبه 25 دی 1392 ] [ 9:40 ] [ نگار رحم خدا ]

 

[ چهار شنبه 25 دی 1392 ] [ 9:36 ] [ نگار رحم خدا ]

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که با انواع بیماری‌ها مقابله می‌کنند. حتماً می‌گویید این جور میوه‌ها مال از ما بهتران است و این روزها با قیمت سر به فلک کشیده‌ آن‌ها چه کسی می‌تواند به آنتی اکسیدان و ویتامین فکر کند؟ شاید حق با شما باشد. اما اگر می‌توانید به شکرانه‌ عظمت الهی، از تمام نعمت‌هایش استفاده کنید.

به گزارش "باغدار نیوز" به نقل از "باشگاه خبرنگاران"؛ تک­تک این نعمت‌ها پرده‌ای از قدرت بی‌کران پروردگاری است که با عشق برای بندگانش خلق کرده تا از آن‌ها « خورند و بیاشامند و اسراف نکنند». آووکادو نیز جزو همان نعمت‌هایی است که در عین خوشمزگی فواید شگفت انگیز زیادی برای سلامت بدن دارد. برای آشنایی بیشتر با این میوه با ما همراه شوید.

 

سلامت چشم‌ها

 

آووکادو منبع فوق‌العاده لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی­اکسیدان عمل می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های مربوط به چشم پیشگیری مي­کند. این میوه سبز خوش‌رنگ همچنین حاوی کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن، بتا کاروتن و همچنین ویتامین E می‌باشد. یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه‌ بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می‌کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد. از این گذشته، آووکادو به شما کمک می‌کند که کاروتنوئید میوه‌های دیگر را بیشتر جذب کنید.

 

مصرف مواد غذایی حاوی کاروتنوئیدها مانند میوه و سبزیجات به همراه آووکادو (که سرشار از چربی‌های اشباع نشده مونو است) باعث می‌شود که بدن شما بیشترین میزان این مواد مغذی را جذب کند. یک روش آسان برای جذب بیشتر این مواد مغذی این است که آووکادو را به ترکیب سالادتان اضافه کنید.

 

لاغرتر شوید

 

اگر قصد دارید چند کیلویی وزن کم کنید آووکادو در خدمت شماست. نصف آووکادو حاوی ۴/۳ گرم فیبرهای حلال و غیر حلال است. بدن به این فیبرها نیاز دارد تا عملکرد سیستم گوارش بدن را در شرایط مطلوبی نگه دارد. علاوه ‌بر این، فیبرهای حلال اجازه نمی‌دهند که گلوسیدها با سرعت بالا جذب بدن شوند. برای همین باعث می‌شوند که شما مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و به سراغ غذا خوردن نروید.

 

آووکادو همچنین حاوی اسید اولئیک است. این اسیدهای چرب، وظیفه‌ فعال کردن بخشی از مغز را بر عهده دارد که فرمان احساس سیری را صادر می‌کند. چربی‌های اشباع نشده مفیدی که حاوی اسید اولئیک هستند در مقایسه با چربی‌های اشباع شده و چربی‌های ترانس موجود در مواد غذایی صنعتی، احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کنند. هر چه شما بیشتر احساس سیری داشته باشید طبیعتاً کمتر به سوی خوراکی‌های مختلف گرایش پیدا می‌کنید.

 

کنترل قند خون

 

همانطور که اشاره شد آووکادو سرشار از چربی‌های اشباع نشده‌ مونو مفید می‌باشد و اجازه نمی‌دهد بعد از صرف غذا، میزان گلایسمی خون به یکباره بالا برود. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های مفید، حتی می‌تواند حالت مقاومت به انسولین را به هم بزند. متأسفانه وضعیت مقاومت به انسولین باعث تثبیت طولانی مدت گلایسمی می‌شود که رفته رفته به دیابت منجر می‌شود.

 

پس سعی کنید به جای مالیدن کره‌های پرچرب روی نان یا استفاده از سس‌های مایونز در ساندویچ‌هایتان، از پوره آووکادو استفاده کنید. آووکادو منبع فوق‌العاده‌ لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می‌آورد.

 

سلامت قلب

 

درست است که آووکادو پرکالری و سرشار از مواد چرب است (در نصف یک عدد آووکادو ۱۳۸ کالری و ۱/۱۴ گرم چربی وجود دارد) اما همین میوه سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید برای قلب می‌باشد. اگر می‌توانید به‌طور مرتب از این میوه میل کنید و اگر نمی‌توانید هر از گاهی برای تنوع هم که شده از طعم و خاصیت این میوه استفاده کنید. فولات موجود در آووکادو خطر سکته و ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. اگر شما هم در خانواده‌تان سابقه‌ بیماری‌های قلبی وجود دارد یا اگر عوامل بیماری‌زایی مثل اضافه وزن دارید یا سیگار می‌کشید آووکادو را دریابید. این میوه می‌تواند قلب شما را در سلامت نگه دارد.

 

برای خانم‌های باردار

 

یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه‌ بدن به اسید فولیک را تأمین می‌کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد. اگر باردار هستید یا قصد بچه­دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزند سالم به دنیا بیاورید.

 

[ چهار شنبه 18 دی 1392 ] [ 19:28 ] [ نگار رحم خدا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه ی مخاطبین وب مزرعه ی سبز... حرفی ندارم جز آرزوی سرسبزی امیدهایتان... ویک دنیا سپاس به خاطر حضور سبزتان... دبیر انجمن کشاورزی
آرشيو مطالب
خرداد 1395
ارديبهشت 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 تير 1394 خرداد 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 دی 1391
امکانات وب