مزرعه ی سبز
انجمن علمی مهندسی کشاورزی پیام نور دزفول 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

چت باکس


جاذبه های گردشگری دزفول - معرفی جاذبه های گردشگری ایران

seeiran.ir › جاذبه های گردشگری دزفول

منبع سیری در ایران

 

[ دو شنبه 21 تير 1395 ] [ 12:17 ] [ نگار رحم خدا ]
[ دو شنبه 21 تير 1395 ] [ 10:55 ] [ نگار رحم خدا ]

 اعضای انجمن علمی مهندسی کشاورزی و محیط زیست دانشگاه پیام نور مرکز دزفول، روز دوشنبه مورخ 6/2/95 با هدف ارتقاء سطح علمی دانشجویان و آشنايي عملي با مباحث نظري مطالعه شده در درس هوا و اقلیم شناسی، با سرپرستی استاد محترم مدعو سرکار خانم الهام نامجو و 14 نفر از دانشجویان عضو انجمن به بازدید علمی از پايگاه هواشناسي، اداره تحقيقات هواشناسي كشاورزي صفي آباد شهرستان دزفول رفتند. در طول بازدید توسط جناب آقای مهندس کرمی از کارشناسان محترم پایگاه در خصوص خدمات پایگاه هواشناسی، آمارها و نحوه کارکرد دستگاه های موجود در پایگاه هواشناسی توضیحاتی داده شد و به سئوالات دانشجویان در خصوص مطالب بیان شده، پاسخ دادند.

 

 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1395 ] [ 13:50 ] [ نگار رحم خدا ]

در روز پنج شنبه مورخ 9/2/95 براي آشنايي با بازار كار، کار آفريني و آشنايي عملي با مباحث نظري مطالعه شده در درس اصول مهندسی زهکشی در طول نيمسال تحصيلي، 20 نفر از دانشجويان عضو انجمن علمي مهندسی کشاورزی و محیط زیست دانشگاه پیام نور مرکز دزفول، با سرپرستي استاد محترم مدعو جناب آقای مهدی وفائی کیا به بازديد علمی از شرکت کشت و صنعت میان آب شهر شوش رفته و از قسمت های اداری و بخش های فنی شرکت، سد و کانال های آب رسانی مزارع نیشکر و نحوه زهکشی آنها بازدید نمودند. در هر قسمت از بازدید، مسئولان محترم در خصوص نحوه کار دستگاه ها و آمار کار خود، توضیحاتی داده و به سئوالات دانشجویان در خصوص مطالب بیان شده، پاسخ دادند.

[ چهار شنبه 9 ارديبهشت 1395 ] [ 9:39 ] [ نگار رحم خدا ]

اعضای انجمن علمی مهندسی کشاورزی و محیط زیست دانشگاه پیام نور مرکز دزفول، در روز یکشنبه مورخ 5/2/95 با هدف ارتقاء سطح علمی دانشجویان و آشنايي عملي با مباحث نظري مطالعه شده در درس طراحی منظره، چشم انداز، طراحی باغ و پارک با سرپرستی استاد محترم مدعو سرکار خانم الهام نامجو و 16 نفر از دانشجویان رشته های مذکور به بازدید علمی از«پارک خانواده» رفتند. این پارک که روزی خزانه ی ژنتیکی برای برداشت قلمه های سالم و با کیفیت درختان مرکبات بوده، امروز به پارکی جهت استفاده بانوان شهرستان دزفول برای ورزش و استفاده اردوهای تفریحی مدارس می باشد. پارک خانواده علاوه بر جنبه ی تفریحی، با داشتن فضای باغ های سنتی مطابق با فرهنگ شهری استان خوزستان، دارای جنبه ی اقتصادی نیز می باشد، در حال حاضر با حفظ گونه های متنوع در خود توانسته فضای خوب، صمیمی و آرامش بخشی را جهت استفاده خانواده ها به وجود آورد. در طول بازدید توسط استاد و کارشناسان محترم به سئوالات دانشجویان در خصوص مطالب بیان شده، پاسخ داده شد.

[ چهار شنبه 5 ارديبهشت 1395 ] [ 9:29 ] [ نگار رحم خدا ]

از روز شنبه مورخ 7/9/94 الی پنج شنبه 12/9/93 نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور مرکز دزفول در محل مرکز رشد برگزار گردید. در غرفه(دو) نمایشگاه هفته پژوهش دانشجویان عضو انجمن علمی مهندسی کشاورزی و محیط زیست، آخرین دستاوردهای پژوهشی، علمی و تحقیقاتی دانشجویی، همچنین مقالات و کتب تالیفی اساتید محترم گروه مهندسی کشاورزی را نمایش دادند و ضمن اینکه مسئولین غرفه درحین بازدید علاقمندان توضیحات کامل و مفیدی نیز ارائه می دادند، برنامه های متنوعی دیگر به شرح زیر داشتند که مورد توجه و استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت : 1- ارائه نمونه انواع مختلف بذر گیاهان و بروشور خواص دارویی و غذایی این گیاهان،      2-ارائه تابلو های هرباریوم (تابلوی گیاهان و جانوران خشک)،      3- ارائه انواع میوه ها و سبزی های میوه ای بمنظورمعرفی علمی گیاهان و خواص هر کدام،      4- ارائه انواع  کود وسموم دفع آفات نباتی مورد استفاده در کشاورزی و پوسترهایی از انواع آفات کشاورزی،    5-ارائه تابلوهای چوب شناسی و نمونه هایی از چوب درختان منطقه،6- ایستگاه دانستنیها با ارائه پایان نامه ها و کتب آموزشی مرتبط با رشته کشاورزی بخصوص منابع کارشناسی ارشد و انواع نشریات رایج کشاورزی و دامپروری،       7-ارائه پوستر پژوهش های جدید انجام شده و نشریه انجمن،    8- اعضای انجمن با نصب تراکت، توزیع بروشور و مقالات به معرفی انجمن و گرایش های رشته خود پرداخته و با توزیع فرم ثبت نام اقدام به عضوگیری برای انجمن نمودند.

 

[ چهار شنبه 20 آذر 1394 ] [ 9:10 ] [ نگار رحم خدا ]

  30نفر از دانشجویان عضو انجمن علمی  مهندسی کشاورزی و محیط زیست دانشگاه پیام نور مرکز دزفول، در روز دوشنبه تاریخ 1393/8/25 با سرپرستی  استاد محترم جناب آقای قمرزاده و راهنمایی کارشناس محترم سرکار خانم نیاکان از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی شهرستان شوش  به بازدید علمی از«  گلخانه های گل سرخ » جناب آقای مهندس کرمی » رفتند. هدف از بازدید، کارآفرینی و ارتقاء سطح علمی دانشجویان راجع به انواع گلخانه هایی که در شهرستان دزفول هستند و همچنین چگونگی تولید انواع گل، بازار داخلی و جهانی گل و چگونگی عرضه گل به بازار می باشد. در طول بازدید توسط استاد و کارشناس .محترم به سئوالات دانشجویان در خصوص مطالب بیان شده، پاسخ داده شد

 

[ چهار شنبه 26 خرداد 1394 ] [ 9:0 ] [ نگار رحم خدا ]

با توجه به نزدیکی عید و تعطیلات نوروزی، در پی آن طبیعت گردی مردم، دانشجویان عضو انجمن علمی مهندسی کشاورزی و محیط زیست دانشگاه پیام نور مرکز دزفول، در روز پنج شنبه مورخ 20/12/94 با مشارکت انجمن شهری سفیران بانک زمین (سبز) به منظور فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست و طبیعت اطرافمان یک بروشور فرهنگی به نام « مرگ هر بوته سبز، مرگ ما انسان هاست » را به همراه 40 بلیط سینمایی را در بین دانشجویان علاقه مند توزیع نمودند. این بلیط ها اهدایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول برای اکران فیلم مستند (سمندر امپراطور گونه در خطر انقراض جهانی) با نام « فرمانروای زاکرس» که روز جمعه 21/12/94 در مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول می باشند.

 

[ چهار شنبه 20 اسفند 1394 ] [ 8:55 ] [ نگار رحم خدا ]

در روز سه شنبه تاریخ 5/8/94 بیست وچهار نفر از دانشجویان عضو انجمن علمی  مهندسی کشاورزی و محیط زیست دانشگاه پیام نور مرکز دزفول، با سرپرستی استاد محترم مدعو جناب آقای غلام پورمحمد به بازدید از دانشگاه علمی کاربردی شهرستان دزفول  رفته و از انواع ماشین آلات قدیم و جدید کشاورزی بازدید نمودند. این بازدید که با هدف آشنایی مقدماتی دانشجویان با انواع وسایل کشاورزی صنعتی انجام شد، در دو قسمت دستگاه های واقعی و ماکت  دستگاه های کشاورزی که توسط دانشجویان رشته کشاورزی این دانشگاه درست شده اند انجام شد. درهر قسمت توسط استاد محترم در طول بازدید توضیحات کامل داده شد و به سئوالات دانشجویان در خصوص مطالب بیان شده، پاسخ دادند. این بازدیدها با همراهی استاد در چهار نوبت برای دیگر اعضا در تاریخ های 12و19 و26/8/94 نیز برگزار خواهد شد.

[ چهار شنبه 5 آبان 1394 ] [ 8:49 ] [ نگار رحم خدا ]
باغ زیبا و شگفت انگیز شناور روی آب در نیویورک (عکس)

باغی شناور در آب‌های حومه نیویورک، پرجمعیت ترین شهر امریکا می‌چرخد و میوه و سبزیجات مورد نیاز شهروندان را تامین می‌کند.

 

«بنیاد نیویورک برای هنر»، حامی مالی این طرح هدف از آن را تاکید بر حق شهروندان برای دسترسی و انتخاب مواد غذایی سالم اعلام کرده است.

باغ زیبا و شگفت انگیز شناور روی آب در نیویورک (عکس)

شهروندان می توانند در این باغ قدم بزنند و مواد غذایی مورد نیاز خود را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بچینند.

 

این پروژه در واقع باغی است متشکل از 80 گونه گیاهی مختلف از جمله سیب، انگور فرنگی، پیاز، مارچوبه، سیب زمینی، توت فرنگی، کلم پیچ و زنجبیل که بر روی یک کشتی به ارتفاع بیش از 25 متر سوار شده است.

باغ زیبا و شگفت انگیز شناور روی آب در نیویورک (عکس)

گیاهان این باغ، ارگانیک هستند و بیشتر با آب باران آبیاری می شوند. در صورت نامساعد بودن هوا، کشتی جابجا می شود تا خود را به منطقه ای با آب و هوای مطلوب برساند.

 

در این باغ شناور همچنین فعالیت‌های اجتماعی و رویدادهای هنری از جمله آموزش و بحث آزادِ زیست محیطی برگزار می‌شود.

 

این باغ منحصر به فرد در فصل تابستان در 4 روز هفته میزبان حدود 300 بازدید کننده است.

 

[ شنبه 1 ارديبهشت 1395 ] [ 10:4 ] [ نگار رحم خدا ]

سامانه ارسال آثار جشنواره ملی حرکت

http://www.harekatfest.ir/

[ شنبه 22 خرداد 1395 ] [ 9:58 ] [ نگار رحم خدا ]

جشنواره ملی حرکت به منظور گردهمایی و رقابت انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور هر ساله توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود. این اداره کل در نظر دارد پوستر نهمین دوره این جشنواره را از طریق اعلام فراخوان به دانشگاه های سراسر کشور انتخاب نماید. طرح های ارسالی پس از دریافت مورد ارزیابی قرار گرفته و به ترتیب زیر عمل خواهد شد.

- جایزه طرح برگزیده: ده میلیون ریال

- جایزه طرح شایسته تقدیر: سه میلیون ریال (حداکثر3 طرح)

خلاقیت در طراحی پوستر و تناسب اجزا پوستر با جشنواره ملی حرکت و انجمن های علمی دانشجویی مورد تاکید است.

 

طرح های پیشنهادی به آدرس  info@harekatfest.ir  و یا کانال انجمن های علمی دانشجویی در تلگرام به آدرس telegram.me/ssamsrt ارسال شود.

 

آخرین مهلت ارائه طرح: یکم خرداد 1395

با مراجعه به کانال رسمی انجمن های علمی دانشجویی در تلگرام می توانید فایل ها و لوگوهای مورد نظر برای طراحی را دریافت نمایید. 

پوستر دوره های قبل جشنواره ملی حرکت :

 

[ شنبه 22 ارديبهشت 1395 ] [ 9:26 ] [ نگار رحم خدا ]

harekat

سامانه دریافت آثار جشنواره ملی حرکت از دوشنبه دهم خردادماه آغاز به کار نمود. این سامانه آثار انجمن‌های علمی دانشجویی برگزیده در مرحله دانشگاهی را برای رقابت نهایی دریافت خواهد کرد
دسترسی به این سامانه از طریق آدرس زیرامکان‌پذیر است:
harekatfestreg.ir

لازم به توضیح است که دسترسی به سامانه تنها برای کارشناسان انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ممکن است. کارشناسان دانشگاه‌ها برای دریافت نام کاربری و کلمه عبور با شماره تلفن ۰۲۱-۸۲۲۳۳۲۶۱ تماس برقرار نمایند
سامانه جشنواره ملی حرکت تا دوشنبه ۳۱ خردادماه در دسترس خواهد بود. بعد از این تاریخ آثار ارسالی برای طی فرایند داوری از سامانه استخراج خواهند شد.

[ شنبه 22 خرداد 1395 ] [ 6:26 ] [ نگار رحم خدا ]

خدایا ...

رمضان ماه مهمانی توست ...

سفره ات هر روزِ سال پهن بوده ،

ولی این روزها ، پذیرایی ها ویژه است ...

از خوان گسترده ات چشم و دلی سیر میخواهم ...

شکم سیر را هر روز قبل از رمضان مرحمت نموده ای ...

الهی شکر

منبع یکـ گیله مرد

جملات زیبا گیله مرد

[ جمعه 21 خرداد 1395 ] [ 17:6 ] [ نگار رحم خدا ]

رمضان مبارک ...

وقتی که قراره این یکماه آمادگی و تمرینی باشه برای گفتن : دنیا ، یادم ترا فراموش !

و برنده شدن ؛

شرط روی  بهشت است و آرامش ...

جملات زیبا گیله مرد

جملات زیبا گیله مرد


برچسب‌ها: رمضان,
[ جمعه 15 خرداد 1395 ] [ 17:1 ] [ نگار رحم خدا ]
تصاویر دیدنی از دریاچه فلامینگوهای قرمز

 

این دریاچه به دلیل اینکه هر ساله در یک مقطع زمانی محل سکونت بیش از هزاران فلامینگو می شود به دریاچه ی فلامینگو های قرمز مشهور است.

 

دریاچه ناکورو در کشور کنیا، در برخی ایام سال محل تجمع هزاران پرنده مهاجر فلامینگو می باشد و به همین دلیل این دریاچه را با نام “دریاچه فلامینگوهای قرمز” نیز یادآوری می کنند.

 

تصاویر دیدنی از دریاچه فلامینگوهای قرمز

 

فلامینگو های قرمز

 

تصاویر دیدنی از دریاچه فلامینگوهای قرمز

 

دریاچه فلامینگو های قرمز

 

تصاویر دیدنی از دریاچه فلامینگوهای قرمز

 

دریاچه ای پر از فلامینگو

 

تصاویر دیدنی از دریاچه فلامینگوهای قرمز

 

دریاچه زیبای فلامینگو ها

 

تصاویر دیدنی از دریاچه فلامینگوهای قرمز

[ دو شنبه 22 تير 1394 ] [ 10:24 ] [ نگار رحم خدا ]


گل ها , به عنوان یکی از معروفترین جذابیت های دیدنی دنیا همیشه هدف خاصی رو دنبال می کنن , و اون جلب

توجه کردن برای پرنده ها و حشراته . برای رسیدن به این هدف، این موجودات زنده حاضرن به هر رنگ و

شکل مختلفی در بیان.

انواع مختلف گل ارکیده :

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیدهگل ارکیده

انواع مختلف گل ارکیده ؛ باور نکردنیه 

گل ارکیده

باسپاس فراوان از سایت دوکا

[ دو شنبه 22 تير 1394 ] [ 8:56 ] [ نگار رحم خدا ]
تصاویر خانه هایی شگفت انگیز در دل طبیعت

 

حتما برای شما هم پیش آمده است که از زندی و کار روزمره خود خسته شده و می خواهید برای مدتی هم که شده در طبیعت و استراحت بگذرانید. در ادامه با خانه هایی زیبا که در دل طبیعت ساخته شده اند آشنا می شوید.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 3 خرداد 1394 ] [ 1:12 ] [ نگار رحم خدا ]
[ سه شنبه 1 فروردين 1394 ] [ 11:16 ] [ نگار رحم خدا ]
 

 

تصاویر زیبا از دره ی شکوفه های زرد

 

دره ای به نام ” آنتلوپ ” واقع در ایالت کالیفرنیا کشور آمریکا، در فصل بهار مملو از شکوفه ها زرد رنگ می شود.

 

این دره در میان مردم محلی با نام دره شکوفه های زرد شناخته شده است.

 

تصاویر زیبا از دره ی شکوفه های زرد

دره زیبا

تصاویر زیبا از دره ی شکوفه های زرد

دره شکوفه های زرد

تصاویر زیبا از دره ی شکوفه های زرد

شکوفه های زیبا

تصاویر زیبا از دره ی شکوفه های زرد

دره زیبای شکوفه های زرد

تصاویر زیبا از دره ی شکوفه های زرد

دره رویایی

تصاویر زیبا از دره ی شکوفه های زرد

 

[ سه شنبه 12 اسفند 1393 ] [ 11:7 ] [ نگار رحم خدا ]
تصاویری از شگفت انگیزترین مکان های خارق العاده جهان

 آبشار Skógafoss در جنوب ایسلند

تصاویری از شگفت انگیزترین مکان های خارق العاده جهان

جنگل آسپن در کلرادو


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 آذر 1393 ] [ 18:4 ] [ نگار رحم خدا ]
عکس هایی دیدنی از شگفتی های اعماق دریا

 

شگفت انگیزترین نقاط جهان را می توان تصاویر دیدنی اعماق دریا نام برد. این تصاویر دیدنی را از دست ندهید.

 

او برای هر کدام از عکس‌هایی که برداشته مصایب بسیار را متحمل شده است. به طور مثال، لباس کاملا خشک می‌پوشیده است، روی آن یک لایه لباس لاستیکی چسبان یک‌سره می‌پوشیده است تا در برابر سرمای زیاد این آب‌ها خودش را محافظت کند. حتی برای گرم نگه داشتن سر و کپسول هوای خود نیز از پوشش لاستیکی استفاده کرده است.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 آذر 1393 ] [ 18:0 ] [ نگار رحم خدا ]
عکس های دیدنی از جنگل های آمازون – 2

آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در شمال آمریکای جنوبی است.

 

جنگلهای بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند چراکه تقریباَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر آمازون می‌بارد. متوسط درجهٔ حرارت، در مرکز آمازون، در حدود ۳۰ درجهٔ سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) غربی‌ترین بخش این منطقه، در حدود ۲۵ درجهٔ سانتیگراد (۷۶ درجه فارنهایت) است. همینطور آمازون بزرگ‌ترین رودخانه جهان است که انشعابات زیادی دارد که بخشی از آن به دریا ریخته و نیز حدودا دو درصد از آب شیرین این رودخانه به اقیانوسها میریزد.

 

بستر این رودخانه بسیار عریض و طویل است و از نظر درازا یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های جهان است که بین ۶.۲ و ۶.۷ هزار کیلومتر درازی دارد اما آمازون تنها بزرگترین رودخانه جهان نیست بلکه بزرگترین و شگفت انگیز ترین خانه حیات وحش و طبیعت دست نخورده دنیاست. این منطقهٔ جنگلی که رودخانهٔ آمازون نیز از میان آن می‌گذرد بخش‌هایی از کشورهای برزیل، اکوادور، گویان، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی، پرو و سورینام را در برمی‌گیرد.

 

بیشتر بخش جنگل‌های آمازون در خاک برزیل با ۶۰% و پرو با ۱۳% مساحت کلی جای دارد. جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید است.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 آذر 1393 ] [ 17:58 ] [ نگار رحم خدا ]
تصاویری از کوه های هفت رنگ هورنوکال در آرژانتین

یکی از جاذبه های گردشگری در آرژانتین کوه های رنگارنگ و زیبای هورنوکال هستند. کوه های هورنوکال در شمال کشور آرژانیتن در نزدیکی مرز بولیوی که به عنوان رنگارنگ ترین کوه های جهان شناخته می شوند، بخشی از دره “کوبرادا دی هوماهواکا” به شمار می رود که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

 

تصاویری از کوه های هفت رنگ هورنوکال در آرژانتین

تصاویری از کوه های هفت رنگ هورنوکال در آرژانتین

تصاویری از کوه های هفت رنگ هورنوکال در آرژانتین

تصاویری از کوه های هفت رنگ هورنوکال در آرژانتین

تصاویری از کوه های هفت رنگ هورنوکال در آرژانتین

 

 

 

منبع : مراحم

 

[ پنج شنبه 13 آذر 1393 ] [ 17:53 ] [ نگار رحم خدا ]

جزوه فارسی

 

نقش گیاهان دارویی در صنایع غذایی گردآوری شده توسط آقای یاسر بورقی

 

را از لینک زیر دانلود کنید.

 

 

[ پنج شنبه 22 آبان 1393 ] [ 9:58 ] [ نگار رحم خدا ]

 

دانلود کتاب دیکشنری کشاورزی

 


downloadICON دانلود کتاب دیکشنری کشاورزی

[ پنج شنبه 22 آبان 1393 ] [ 9:58 ] [ نگار رحم خدا ]
ترکیدگی میوه انار و کنترل آن
 

ترکیدگی میوه انار و کنترل آن

جزوه فارسی ترکیدگی میوه انار و کنترل آن را از لینک زیر دریافت کنید.

[ پنج شنبه 22 آبان 1393 ] [ 9:56 ] [ نگار رحم خدا ]

رييس اتحاديه باغداراي دزفول گفت: از آغاز برداشت تاكنون بيش از یک‌هزار تن انواع مركبات از سطح باغات دزفول برداشت شد.

فريد غلامي عنوان‌كرد: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان برداشت اين ميزان به بيش از 3 هزار تن برسد. ‌امسال به دليل کاهش آفات در باغات، مركبات برداشت شده از كيفيت خوبي برخودار است.

وي افزود: برداشت ليموترش و شيرين به پايان رسيده و هم‌اكنون چيدن نارنگي آغاز شده است. تا چند روز آينده نیز برداشت انوع پرتقال، گريپ‌فروت و نارنگي كنيو شروع مي‌شود.

غلامي تصريح‌كرد: مرکبات برداشت شده علاوه بر بازارهاي استان،‌ به استان‌هاي اطراف به ويژه همدان و كردستان فرستاده مي‌شود. ميانگين قيمت هر كيلوگرم از انواع مركبات 800 تا هزار تومان است

[ یک شنبه 11 آبان 1393 ] [ 18:17 ] [ نگار رحم خدا ]

در باره اين درخت و این امام زاده آنقدر سخن گفته شده و كتاب نوشته شده که تقریبا جای شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که این ماجرا کاملا صحیح است علاوه بر آن که علمای بزرگواری چون مرحوم آغا بزرگ تهرانی در کتاب شریف الذریعه و نیز مرحوم آیه الله العظمی نجفی مرعشی در حاشیه بر عروه و ... این مطلب را نقل و تایید نموده اند.
البته توجه به این نکته لازم است که این مسئله نباید مبنای اعتقادی ما باشد چون حقانیت امام حسین آنقدر محکم است که نیازی به اثبات با این ادله ندارد اما این نشانه آنقدر جالب و حیرت انگیز است که به سادگی نمی توان از آن گذشت.
البته در روایات زیادی که از شیعه و سنی نقل شده مانند این جریان زیاد نقل شده مانند اینکه نقل شده است که در روز شهادت امام حسین هر سنگی را که بر می داشتند زیر آن خون بوده است و در روایات داریم که تربت اصل آن حضرت در روز عاشورا قرمز رنگ می شود.
اما توضیحاتی در مورد این امام زاده و درخت چنار آن:
بقعه‌ی مطهر حضرت علی‌اصغر فرزند بلافصل امام موسی کاظم (ع) و درخت چنار مقدس روستای زرآباد همه ساله میزبان خیل عظیمی از زائران مشتاقانی است که برای زیارت و عزاداری گرد هم می‌آیند.
بر پایه‌ی یک سنت دیرین هر ساله مردم روستای زرآباد و هزاران زائر و دسته‌های عزاداری، شب عاشورا گرداگرد درخت چنار خونباری که در صحن این امامزاده روییده، حلقه زده و با عزاداری و سینه‌زنی در اولین دقایق صبحگاه عاشورا چکیدن مایعی سرخ‌فام از شاخسار این درخت را تماشا می‌کنند.
معاون فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین هم با اشاره به چنار خون‌بار زرآباد در الموت قزوین می‌گوید: این درخت هر سال در صبح عاشورا خون‌چکانی می‌کند. به همین دلیل عاشقان زیادی از سراسر کشور و هم چنین کشورهای مختلف جهان مانند پاکستان، هند، بحرین، افغانسان، کویت و امارات برای دیدن این درخت به این منطقه میآیند.
مرحوم آیة اللّه العظمى مرعشى نجفى در حاشیه عروه به هنگام بر شمردن خون هاى پاک مى نویسد:
همچنین است خونى که از درختى موجود در قریه زرآباد از توابع قزوین خارج مى شود.
شیخ آغا بزرگ تهرانی در قسمتی به نام چنار خونبار می نویسد:
در احوال درختی که گفته می شود از آن در روز عاشورای هر سال خون جاری می شود این درخت در زر آباد دهکده ای در هشت فرسخی قزوین است و در آن حرم یکی از اولاد ائمه (ع) واقع است.
به هر حال اشخاص و کتبی که این ماجرا و این معجزه را نقل کرده اند بسیارند که به بعضی از آنها اشاره می شود:
1ـ چنار خونبار: قوام الدين محمد بن مهدي حسيني سيفي قزويني ,متوفى 1150 هـ، این کتاب را برای سلطان حسين صفو ی نگاشته است.
2 ـ چنار خونبار: ميرزا مير رضا بن مير قاسم بن مير باقر بن مير جعفر كامل حسيني قزويني ,متوفى 1170 هـ. این کتاب مخطوط است.
3 ـ سفينة النجاة: ابن علي شيرازي، ص 144.
4 ـ مخزن البكاء: ملاّ محمد صالح بَرغاني قزويني ,متوفى 1271 هـ، ص 18.
5 ـ أسرار الشهادة: فاضل دربندي ,متوفّى 1285 هـ، ص 586 ، 628 , طبع حجريه.
6 ـ نفايس الأخبار: واعظ الاصفهاني, متوفى 1329 هـ، ص 343.
7 ـ منتخب التواريخ: محمد هاشم خراساني متوفى, 1352 هـ ، ص 132.
8 ـ بيان الفرقان: آية الله شيخ مجتبى قزويني.
9 ـ جواهر الكلام في سوانح الأيام: أشرف الواعظين ,متوفى 1361 هـ ، ص 514.
10 ـ مستدرك سفينة البحار: شيخ علي نمازي شاهرودي، الجزء 5 ، ص 364.
11-سرزمين قزوين : دكتور پرويز درجاوند، ص 241.
12 ـ برگي از تاريخ قزوين : مدرّسي طباطبائي.
13 ـ تعليقة العروة الوثقى: آية الله العظمى سيد شهاب الدين مرعشي نجفي, متوفى 1411 هـ، ص 63.
14 ـ الغاية القُصوى لمن رام التمسّك بالعروة الوثقى، الجزء الأول، ص 92.
15 ـ داستانهاى شگفت : آية الله سيد عبدالحسين دستغيب.
16 ـ الذريعة إلى تصانيف الشيعة: آية الله آقا بزرگ طهراني، الجزء 5 ، ص 308 ، والجزء 7، ص 278.
17 ـ مجله ميراث جاويدان , سال سوم ص 97 .
18ـ سيماى استان قزوين :عباس حاجي آقا محمدي، ص 146.
19-اجساد جاویدان , علی اکبر مهدی پور,موسسه نشر و مطبوعات حاذق, قم, چاپ دوم 1377 ه.ش ,صفحات 97-


ادامه مطلب
[ جمعه 9 آبان 1393 ] [ 22:0 ] [ نگار رحم خدا ]

یك سند تاريخى انگليسى به صراحت گوياى آن است كه در سال 61 هجرى قمري آسمان بريتانيا خون گريست

روايات شيعه وديگر فرق اسلامى بر اين نكته هم داستان است كه شهادت امام حسين عليه السلام در روز دهم محرم الحرام سال 61 هجرى صرفاً يك حادثه معمولى در تاريخ اسلام يا تاريخ بشرى نبود، بلكه مطابق روايات اسلامى اين حادثه دردناك به عالم تكوين پيوند خورده است وزمين وآسمان وحور وساكنان بهشت بر اين حادثه اندوهگين شدند وپيامبران از حضرت آدم ابوالبشر عليه السلام تا پيامبر خاتم صلى الله عليه وآله همگى در اين واقعه به اظهار همدردى پرداختند وسالها پيش از وقوع اين حادثه جانسوز هرگاه نزد آنان از امام حسين عليه السلام ياد شده، يا از سرزمين كربلا گذشته اند، براى آن حضرت اشك ريخته اند. در زير به برخى از شواهد اين مطلب اشاره مى كنيم:

• امام صادق عليه السلام خطاب به جد بزرگوارشان امام حسين عليه السلام عرضه مى دارند:

«وضمّنَ [الله] الارضَ ومن عليها دمَكَ وثارَك؛
وخداى متعال مسئوليت خون وخون خواهى تو را بر دوش زمين وزمينيان نهاده است.

• حضرت ابراهيم ـ عليه وعلى نبينا وآله صلوات الله ـ هنگامى كه از سرزمين كربلا مى گذشت، از اسب به زمين افتاد وخون سرش براى همراهى با خون سيدالشهدا عليه السلام جارى شد.

• حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف خطاب به جد بزرگوارشان عرضه مى دارند:

ولطمت عليك الحور العين؛
در مصيبت تو حوران بهشتى لطمه به [صورت وسينه] مى زدند.

• در حديث شريف آمده است: نخستين كسى كه در مدينه براى شهادت امام حسين عليه السلام صدا به گريه وزارى بلند كرد «ام سلمه» همسر پيامبر صلى الله عليه وآله بود. آن حضرت شيشه اى محتوى مقدارى خاك به او دادند وفرمودند: جبرئيل به من خبر داد وگفت:
هرگاه از اين خاك خون جوشيد بدان كه حسين كشته شده است.
ام سلمه اين خاك را نگاه داشت وپيش از شهادت امام حسين عليه السلام هر ساعت بدان مى نگريست. هنگامى كه ديد از آن خاك خون جوشيد، فرياد زد:
واحسيناه، وا ابن رسول الله! تمام زنان با شنيدن صداى او به گريه وزارى پرداختند ومدينه از بانگ گريه وناله پر شد.

• در برخى از احاديث تصريح شده است در روز عاشورا آسمان خون گريست. براى مثال حضرت زينب در روز عاشورا به مردم فرمودند:

أو عَجِبتم أن مَطَرت السماءُ دماً؛
آيا از اين كه آسمان خون گريسته است شگفت زده شده ايد؟

• در كتب عامه آمده است:

لما قتل الحسين اسودّت السماء وظهرت الكواكب نهاراً حتى رأيت الجوزاء عند العصر وسقط التراب الأحمر؛ راوى مى گويد:
هنگامى كه [امام] حسين [عليه السلام] به شهادت رسيد آسمان تيره وتار شد وستاره ها در روز مشاهده شدند ومن ستاره جوزا را هنگام عصر مشاهده كردم. هم چنين در آن روز خاك سرخ از آسمان بر زمين پاشيده شد.

• مورخان آورده اند كه در اين روز در بيت المقدس هر سنگ را كه پشت و رو مى كردند، زير آن خون تازه مى ديدند وپديده خورشيد گرفتگى تا سه روز ادامه يافت.
روايت زير مؤيد اين معناست:
زيدبن عمر كندى به نقل از ام حيان گفت: وقتى امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد،
تا سه روز خورشيد گرفته بود وهر كس روغن به چهره اش مى ماليد چهره اش به جاى آن كه خنك شود مى سوخت وهر سنگ را كه در بيت المقدس پشت و رو مى كردند، زير آن خون تازه مى ديدند.


سند انگليسي

اين سند تاريخى نيز اين حقيقت را تأييد مى كند. در صفحه 38 كتاب وقايع دوران انگلو ساكسون ( (THE ANGLO – SAXON CHRONICLEترجمه وويرايش ميشل اسوانتون (SWANTON MICHAEL) ـ كه در 1996 ميلادى در انگلستان به چاپ رسيده و در سال 1998 ميلادى از سوى دانشگاه Exeter در ايالت نيويورك تجديد چاپ شده است ـ چنين آمده است:

685
.Here in Britain there was Bloody rain, and milk and butter were turned to blood



معناى عبارت فوق چنين است:
در سال 685 ميلادى اين جا در بريتانيا آسمان خون باريد وهر جا شير يا كره خوراكى بود تبديل به خون شد يا رنگ آن سرخ گرديد.

اگر زمان ياد شده (يعنى سال 685 ميلادى) را به سال هجرى تبديل كنيم، اين زمان با سال 61 هجرى قمرى مطابق خواهد بود؛ يعنى همان سالى كه سيد وسالار شهيدان وآزادگان حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام به همراه اصحاب وخاندانش به شهادت رسيدند.

[ شنبه 3 آبان 1393 ] [ 19:9 ] [ نگار رحم خدا ]
[ شنبه 3 آبان 1393 ] [ 17:40 ] [ نگار رحم خدا ]
 فقط کافيست بر روي تيتر مورد نظر کليک نمائيد...
[ شنبه 26 مهر 1393 ] [ 17:29 ] [ نگار رحم خدا ]

اس 

ام اس تبریک عید غدیر

 

عيد کمال دين . سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصايت و ولايت

امير المومنين عليه السلام

بر شيعيان و پيروان ولايت خجسته باد

[ دو شنبه 21 مهر 1393 ] [ 1:28 ] [ نگار رحم خدا ]
[ چهار شنبه 16 مهر 1393 ] [ 1:31 ] [ نگار رحم خدا ]
[ شنبه 12 مهر 1393 ] [ 20:16 ] [ نگار رحم خدا ]

کشاورزنیوز - سالانه بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار مرگ و میر بر اثر بیماری‌های

ناشی از آلودگی آب رخ می‌دهد و این بیماری‌ها جان نزدیک به یک میلیارد نفر را که

به آب آشامیدنی و بهداشتی دسترسی ندارند به خطر می‌اندازد.

با این حال متخصصان محیط زیست به تازگی دریافتند درخت گزروغن موسوم به

«درخت حیات» که یک درخت مقاوم در برابر خشکسالی است می‌تواند آب را تصفیه

کند. در این مطالعه که جزئیات آن در مجله Current Protocols in Microbiology

منتشر شده، «مایکل لی» محقق «مرکز بین المللی آب سالم» نشان می‌دهد که

بذر درخت گزروغن به میزان ۸۰ الی ۹۹.۵ درصد از گل آلودگی و ۹۹ درصد از

باکتری‌های موجود در آب را از بین می‌برند.

[ پنج شنبه 2 مهر 1393 ] [ 23:56 ] [ نگار رحم خدا ]

 

  علائم کمبود ازت:

 

علائم کمبود پتاسيم:

 

 

علائم کمبود کلسيم:

 

 

 

 

علائم کمبود منيزيم:

 

 

 

 

علائم کمبود آهن:

 

 

 

 

علائم کمبود بور:

 

 

 

علائم کمبود منگنز:

 

 

 

 

علائم کمبود موليبدن:

 

 

 

 

[ شنبه 22 شهريور 1393 ] [ 13:5 ] [ نگار رحم خدا ]
جان فدای حرمت یار خراسانی من
چاره درد و غم و رنج و پریشانی من
می رسد نغمه ات از سبزترین پنجره ها
ای تو آرام دل خسته و طوفانی من
میلاد امام رضا علیه السلام مبارک باد
[ یک شنبه 16 شهريور 1393 ] [ 20:37 ] [ نگار رحم خدا ]

اخیراً کتاب بسیار ارزشمند مبانی و مفاهیم روش­های آزمایشگاهی در بیوشیمی، فیزیولوژی و سم شناسی حشرات تألیف اساتید ارجمند دکتر وحید حسینی نوه و دکتر محمد قدمیاری به چاپ رسیده است.

مبانی و مفاهیم روش¬های آزمایشگاهی در بیوشیمی، فیزیولوژی و سم شناسی حشرات

این کتاب انتشارات دانشگاه تهران بوده و قیمت آن 27 هزار تومان است.

مختصری از مطالب کتاب به شرح ذیل است:

این کتاب با شرح مختصری از روش­های مورد استفاده در زمینه بیوشیمی، فیزیولوژی و سم شناسی حشرات به شیوه درست و عملی انجام این روش‌ها می‌پردازد. در این کتاب تلاش شده است که مطالب تا آنجا که ممکن است به زبان ساده و با ارایه مثال‌های متعدد و همچنین نتایج حاصل از پژوهش­های نویسندگان کتاب بیان شود. کتاب «روش‌ها در بیوشیمی، فیزیولوژی و سم‌شناسی حشرات» دربردارنده 9 فصل است. فصل نخست به بررسی ایمنی آزمایشگاهی و نکات لازم برای یک پژوهشگر پیش از شروع آزمایش می‌پردازد. فصل دوم کتاب سعی بر معرفی مهم­ترین لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی و روش­های معمول مورد استفاده در آزمایش­های بیوشیمی، فیزیولوژی و سم‌شناسی حشرات دارد. فصل سوم شرحی جامع و مفید بر تهیه محلول‌ها و بافرها به زبانی ساده است. فصل چهارم روش‌های مهم در تعیین غلظت پروتیین یک نمونه را ارایه می‌کند. فصل پنجم به مبانی آنزیم‌شناسی کاربردی با ارایه مثال‌های‌ متعدد در این زمینه می‌پردازد. فصل ششم روش‌های کاربردی سنجش آنزیم‌های مختلف بدن حشرات را شرح می‌دهد. در فصل هفتم جنبه‌های مختلف مهمترین و معمول‌ترین انواع الکتروفورز پروتئین‌ها ارایه شده است. فصل هشتم دربردارنده شیوه‌های بررسی و آشکارسازی فعالیت آنزیم‌های مختلف در ژل (زایموگرام) است که یکی از جنبه‌های مهم در دانش بیوشیمی، فیزیولوژی و سم‌شناسی حشرات می‌باشد. فصل نهم که حجیم‌ترین فصل کتاب است به  چگونگی انجام زیست‌سنجی آفت‌کش‌ها و شیوه درست آنالیز داده­های زیست سنجی پرداخته است که یکی از نیازهای اساسی برای علاقمندان می­باشد.

آرزوی توفیق روزافزون برای نویسندگان محترم دارم.

[ چهار شنبه 12 شهريور 1393 ] [ 19:15 ] [ نگار رحم خدا ]

جنگ حشرات

[ چهار شنبه 12 شهريور 1393 ] [ 19:13 ] [ نگار رحم خدا ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه ی مخاطبین وب مزرعه ی سبز... حرفی ندارم جز آرزوی سرسبزی امیدهایتان... ویک دنیا سپاس به خاطر حضور سبزتان... دبیر انجمن کشاورزی
آرشيو مطالب
خرداد 1395
ارديبهشت 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 تير 1394 خرداد 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 دی 1391
امکانات وب